Betalning

Yummi Haircare tar emot betalning med Dankort / VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard och JCB. Vi tar inga kortavgifter. Betalning dras först från ditt konto när varan skickas.

 

Alla belopp är i SEK. svenska kronor och är inkl. MOMS.

Yummi Haircare använder en autentiserad betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer)-protokoll. Det betyder att du inte kan läsa din information.

 

Leverans

Yummi Haircare levererar alla vardagar, med beställningar gjorda innan 12.00

Leverans sker med Bring

Paketbutik kostar 39 kr.

Hemleverans kostar 99 kr.

Paketen levereras i hela Sverige

Leveranstiden blir 2-5 dagar.

 

Klagorätt

Konsumenter ges 2 års rätt för reklamationer i enlighet med reglerna i den danska köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel.

Reklamationen gäller inte fel eller skador som begåtts av felaktig användning av produkten/tjänsten.

Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.

Du måste klaga inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäckts kommer klagomålet alltid i tid.

 

Yummi Haircare kommer att täcka returkostnader i rimlig omfattning om reklamationen är berättigad. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.

Vid återkomst

Förfrågningar riktas till och klagomål skickas till:

Yummi hårvård

Bakken 25

7870 Roslev

Paket som skickas mot postförskott eller utan leverans accepteras inte.

När du returnerar varan, bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

 

Återbetalning

Om en återbetalning har avtalats, vänligen skicka dina bankuppgifter så att vi kan överföra det överenskomna beloppet.

Ångerrätt

Konsumenter ges 14 dagars full ångerrätt på varor köpta i vår Webbshop.

Perioden räknas från den dag du tar emot beställningen. Om du har beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.

Returkostnader måste du stå för.

Avbokning ska anmälas till oss senast 14 dagar efter mottagandet och från avbokningen ska du returnera försändelsen inom 14 dagar efter.

Beskedet ska ske pr. maila till info@yummihaircare.dk eller genom att använda standardformuläret för avbokning, som du hittar längst ner i villkoren. I meddelandet ska du göra klart för oss att du vill utnyttja din ångerrätt.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att måste samtidigt meddela oss.

 

Ångra en del av köpet

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor även om de köpts i en beställning.

Observera att du inte får ersättning för fraktkostnader om du ångrar en del av ditt köp.

 

Lämna tillbaka

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.

Du måste betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om skada uppstår under transporten.

 

 

Ingen ångerrätt

Dessa avtal kan inte ångras:

 

Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.

 

Varans skick när du skickar tillbaka den

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde, som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord – du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan, anser vi den vara använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan detta innebära att du endast kan få tillbaka fraktkostnaderna.

För att få tillbaka hela köpesumman måste du alltså göra på samma sätt som du kan i en fysisk butik. Du kan prova produkten, men inte ta den i verklig användning.

För ej uthämtade varor, vänligen kontakta oss. Här återbetalas köpesumman och leveranskostnader, minus det porto som vi debiteras av fraktbolaget för returförsändelsen.

 

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.

 

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14. dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.

 

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar bevis på att vi har returnerat den.

 

Varan skickas till:

Bakken 25, 7870 Roslev

 

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

 

Du kan också ångra köpet genom att meddela oss och lämna det personligen på ovanstående adress.

 

 

Personuppgiftspolicy

Vi behöver följande information när du handlar hos oss:

Namn, adress, tel nr. och e-postadress.

 

Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varan till dig.

 

Personuppgifterna registreras hos Yummi Haircare och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företag behandlar information enbart för vår räkning och får inte använda den i eget syfte.

 

Vi arbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan tillhandahålla din information med ett adekvat skydd.

Den dataansvariga för yummihaircare.dk är Yummi Haircare ApS

Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.

Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall har vi en skyldighet att radera dina personuppgifter om du begär det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det ändamål, för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid mot lagen. Du kan skriva till oss på: info@yummihaircare.dk

Pricerunner - Köpgaranti

Som medlem i PriceRunner är ditt köp säkrat upp till 50 000 DKK om det skulle uppstå problem i samband med ditt köp. Köpgarantin kostar inget för dig som konsument och gäller alla köp när du handlar hos oss.

 

Du kan fortfarande ha ditt köp säkrat genom Köpgarantin, även om du inte redan är medlem i PriceRunner och har besökt oss genom dem – du behöver bara registrera ditt köp inom 60 minuter. Att bli PriceRunner-medlem kostar ingenting och tar bara några minuter! Få PriceRunner köpgaranti idag

 

Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning vid en defekt vara, om leverans av varan misslyckas, om en vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig eller defekt. För att Köpgarantin ska gälla krävs att beställningen är adresserad till dig som konsument.

 

Om något går fel med ditt köp täcker PriceRunner Köpgaranti dig för både anskaffningskostnader och fraktkostnader. Du får även ersättning för den direkta ekonomiska skada du kan ha drabbats av till följd av felet. PriceRunners köpgaranti täcker inte värdeförlust, förlust av intäkter eller annat direkt eller indirekta kostnader.

 

Besök PriceRunner för att se en lista över icke-täckta kategorier samt de slutgiltiga villkoren för köpgarantin.

Klagomål - översikt och länkar:

Om du har ett klagomål på en produkt köpt i vår Webbshop kan ett klagomål skickas till:

Danska Konkurrens- og Konsumentverkets Center for Klagomålslösning

 

Styrelsernas hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du ange ditt klagomål i EU-kommissionens klagomålsplattform online.

Plattformen finns här: https://ec.europa.eu/consumers/odr

Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: info@yummihaircare.dk

 

 

Standard avbokningsformulär

(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utövas)

 

Till:

Yummi hårvård

 

Bakken 25

7870 Roslev

E-post: info@yummihaircare.dk

 

Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:

________________________________________________________________________

 

Beställd den: _________________Mottaget den: ________________________

 

Konsumentens namn: ________________________________________________________________________

Konsumentens adress: ________________________________________________________________________

 

Konsumentens signatur: _______________________ Datum: _________________

(endast om formulärets innehåll meddelas på papper)

 

 

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 16.03.2020